Witajcie 😊
Udało się Wam zrobić zadanie? Mam nadzieję, że tak. A teraz sprawdźcie czy jest poprawnie rozwiązane 😉
Zadanie do domu
Otrzymano fakturę za zakupiony komputer w cenie 2 000+ VAT 23%. Montaż kosztował 500 zł+ VAT 23%. PT- komputer. Zaksięguj miesięczne zużycie. Czas użytkowania 2 lata. Po dwóch miesiącach komputer sprzedano. Cena sprzedaży 3 000+ 23% VAT. FaVAT, LT.
Rozwiązanie
- Faktura za zakupiony komputer
- Wyksięgowanie podatku VAT
- Faktura za montaż komputera
- Wyksięgowanie podatku VAT
- PT- przyjęcie komputera na stan
- Zaksięgowanie miesięcznego zużycia
- Przeksięgowanie kosztu rodzajowego w koszty zarządu
- Zaksięgowanie odpisu amortyzacji w drugim miesiącu
- Przeksięgowanie kosztu rodzajowego w koszty zarządu
- LT- likwidacja środka trwałego
- Faktura sprzedażowa za komputer
Sposób naliczenia odpisu amortyzacyjnego:
Zadanie nr 1
Zakupiono 50 kg marchewki (towar) po cenie zakupu 2 zł za 1 kg+ VAT. Pz po cenie detalicznej z marżą 80% liczoną od sta. Sprzedano 4 kg marchewki, paragon fiskalny.
Rozwiązanie
Zadanie nr 2
Zaczęto budowę budynku wydziału 3. Do tego momentu poniesiono koszty związane z budową w wysokości 2 000. Rw- wydano materiały na potrzeby budowy, 6 000 oraz zakupiono dodatkowe materiały od kontrahenta w cenie zakupu 2 000+VAT. OT- 5 500, Pk- pozostałą część odpisano ze względu na brak efektu gospodarczego.
Rozwiązanie
- Rw- wydanie materiałów z magazynu na budowę
- Faktura za zakupione materiały przeznaczone na budowę
- OT- przyjęto środek trwały (budynek wydziału 3)
- Pk- odpisanie budowy bez efektu gospodarczego
Zadanie do domu
Lista płac- naliczono wynagrodzenia dla pracowników 80 000, z czego połowa na produkcję, 25% na wydział 8, reszta zarząd. Pk- składki ZUS obciążające pracodawcę- łącznie 3 000.
Rozwiązanie w piątek. Do usłyszenia! 😊